Saturday, September 4, 2010

放假咯!
It's Holiday Again!

前阵子都一直在忙,没有时间写我的部落克,今天,闷得的发狂的我终于抽出时间来写写我的近况了。
All these while i had been kinda busy so didn't have much time to update my blog. Finally today I have time to do so!

来说说看我最近发生了什么事情吧。
Let's me tell all of you what was happening around me these days.....

最近,有趣的事情并不多,都是公事上挺忙的几个月,可是算是挺沉闷的一阵子。然而,终于从上个星期开始感觉到假期的气氛了。上周一,我跟随老幺及老大回答老幺的家-泗里街一趟因为隔天就是国庆日假期。不甘寂寞的我们哪会想要留在宁木生菇,当然二话不说溜到泗里街去玩。之前一次就听到珉葳说,泗里街Open Air的南乳饭非常好吃而我也一直对它念念不完。这次当然不会错过他咯!果然,这儿的南乳饭多汁,够软又够味!
Lately, there weren't a lot of interesting stuff happened around me...It was actually quite a dull months for the past few months. However, the situation changed last week. We started to feel the excitement in our life due to the holidays are near! Last Monday, I went to Sarikei (Leh Teen's hometown) with Vinndy. Finally, i had a chance to try the marinated pork at Sarikei. Ming Wee had been introduced this dish for me for quite a while already but I have no chance to try it. As Ming Wee said, the dish is really tasty and I like it a lot!

隔一天,我就到凤之发去做游离子烫。最后一次做离子烫是两年前,我结婚前两周的事情了。当中由于断断续续都把头发剪短所以没有机会做离子烫。我在理发店足足坐上四个小时多才将我一头蓬松的头发烫的服服帖帖的。当时之中除了一点小差错。那就是我将我的留海剪得太短了啦!被全部人笑像傻瓜一样。。。呜,好伤心哦。不过自我安慰一下,我现在的头发就想电视的洗发精广告一样,梳子放上去一下就滑下来了哦。。。呵呵!
The next day after shop at the market and everrise, Alice and Vinndy dropped me at the saloon for straightening my hair. The last time i straighten my hair was two years ago (2 weeks before of my wedding). After that i kept on cutting short my hair. That's why finally I am able to straighten my hair now. So, after wait for more than four hours, my messy hair finally steadily stay on my head. However, there is a minor failure on this new hair style. I overcut my front hair! Everyone laugh me look like a Suku Kia now T___T. However, i like to think at the bright side! At least now my hair is as smooth as the silk! hehehe!

最后,最让我兴奋地就是,为期10天的假期终于开始了!呵呵!
The Last but not the least, which make me feel very happy is, the school holiday which last for 10 days finally start!! Hooray!

0 oinks oinks: