Friday, September 26, 2008

小猪脚快快好
Little Pork Leg Quick Quick Recover!!

昨天本来就想放几张相片来给大家瞧瞧了,可是都没有空,所以今天补写咯。昨天早上爬起来,脚依然是很肿。似乎不怎么能使出什么力气,结果挣扎了一下,还是决定先把龟龟叫醒去洗澡先,顺便拍下我的小猪脚给大家看看。
Suppose to post up the picture below to everybody yesterday but too busy. So, I post it up today. Waked up yesterday morning and found out my leg still very swollen. I still can't use any energy of my leg yet. Therefore after struggling for a while, I decided to wake Gui Gui up to take the bath first. So during this period, I snap down the pic of my little pork leg.












由于脚仍然还是痛的关系,所以我决定少走路,然后正式把我的座骑-BMW派上用场。整天就用这它在复印机和我的房间之间来来回回
。幸亏“路上”只有我“一辆行驶”,所以啊,交通还算通畅吧。
Due to my leg still painful, therefore I decided not to walk around too much. So, I officially "launch" my BMW on the "road". I kept on driving my BMW in and out from my office to the photostate machine for the whole day. Luckily I am the only one who drove the "car", therefore traffic still consider ok....













脚痛了整个早上,终于忍无可忍了!于是,不知道哪里来的傻瓜力量,在中午午休时间随着我的同事去到黄土路的一个师傅那里推脚去(是排屋,92号)。听我的同事-Alice说,这个师傅很厉害推拿。他把她一年多的旧伤给治好了七七八八。挺出名的。可是他只有星期一到星期六,十点早上到三点下午帮人问诊而已。通常呀,门庭若市。有时候排队会排到家门外去。当我们到达的时候,运气很好。只有一个人来问诊而已,而且是刚刚问好诊的。所以,不需要怎么等,就轮到我们了。医师一看到我的脚就说“哇,脚
扁去。” (啥?!明明肿得像猪脚!!龟说或许他是用着方言腔调,其实要说变去,而不是扁去。)医师先帮Alice推拿好她的旧患,然后就叫我躺上病床,准备杀猪。。不不。。是推脚啦!很神奇也!为什么平时我们自己按脚趾间的关节是没有声音,反而他按的时候竟然咯咯做响的?!之后,医师就轻轻的顺着时钟的方向推着我的脚板,同个时间,他也叫我试着自己随着他扭动我的脚板。就在我适应了时候,医师使出了力气(别问我有多大的力气。。基本上,我不晓得),动作比较大了一点点推了一下,而我也有痛了一下下。这样的动作,我记得他前前后后一共弄了两次,就把我脚板的位置推回去原位了。这对我来说还不是算最痛的。我觉得最痛还是,当医师推着我脚旁那个部份。(以下图那片黑青的那一带) 。这。。才叫着痛。医师一推到那里时,我都会念着痛,而且还死命按耐着我想一脚踢开他的念头。医师说他知道我痛,因为他摸得出我那一带的韧带裂得比较厉害。之后,医师叫我3天后(也就是星期六)再倒回去复诊。然后这段时间忌吃鸡肉,鸡蛋,酸辣的东西以及喝汽水和冰水。除此之外,我的脚也忌碰水。
After I feel the pain for the whole morning, finally I can't stand it anymore. Till now, I still have no idea where my stupid courage suddenly come from which made me had the decision of looking for the therapy/massage sin sei at Ellis Road (Terrace House No. 92) with my colleague - Alice during the lunch break. According Alice, he is a quite famous and good sin sei as he almost cure her 1 year old ++ old wound. However, the consultant only start from 10am till 3pm daily from Monday to Saturday. Normally, there is always quite a lot of patients. Sometimes, you even need to queue outside the house. Anyway, we are quite lucky. When we arrived, there was only one patient and the patient was just finished her massage. So, we both almost can look for the sin sei directly after we arrived. The first sentence of the sin sei when he saw me was "Wa...Your leg looks flat"... (a?! It was swollen like a pork leg...Gui gui sad, might be his mandarin mix with dialect. It suppose to be "change" instead of flat). The Sin Sei helped Alice to massage her old wound first, after that ask me to lie on the treatment bed and ready to slaugther the pig...No No!! Is massage la.....Very amazing!! Usually when we try to press the joint at our toes..there will have no sound. However, when he press the joint, I can heard the "Klak Klak" sound..... After pressing my joint, the sin sei tried to "push" & "turn" my feet. At the same moment, he requested me to move my feet together with his speed and direction. When I get used with the movement, suddenly the sin sei used on more energy, and with bigger movement push my feet a while, and I also feel the pain for that moment. (Don't ask me how big energy the sin sei apply on my feet...I had no idea..) The sin sei repeated this for twice for the whole process, then my disallocated feet had been allocated back to the correct position. These are still not consider as the most painful process. For me, what I think was the most painful process was...when the sin sei push the side of my feet ....When the sin sei push until that part, i always complain out. What i had in my mind that time is to kick the sin sei away......... The sin sei said he knew that i was painful as he know the ligament there tear more when he touch my feet. After the treatment, the sin sei asked me come back again 3 days after (which is saturday). The sin sei said I should restrict myself from eat chicken meat, egg, sour and spicy food and restrict from carbonat drinks & cold drink as well.. The sin sei also asked me not to touch water for my feet.




















以上这几张图片是我今天早上所拍摄的相片。那韧带受损的一部分已经开始黑青了。可是,经过昨天的推拿,虽然仍旧疼痛,可是,脚的感觉很明显的顺畅很多了。今天请了病假在家里休息。希望我的宝贝猪脚快快好吧!

I took the pictures above this morning. The bruse area are the area which my ligament tear more. However, after the massage yesterday, although i still feel the pain but the leg can obviously feel more comfortable. Today I applied the sick leave and rest at home. Hopefully my dear pork leg will recover as soon as possible!!

后记:医师说我脚有点发炎,脚跑位,然后韧带有一点破损。。听起来有点儿严重=.=
Remark : Sin Sei said my leg had a little bit irritation, disallocation & the ligament a little bit teared..sound like a bit...serious =.=

0 oinks oinks: