Wednesday, July 23, 2008

撞鬼记
Ghost Experience...

某天,我和友人到一个古老的小镇去玩。真的是个好古老,有着远久历史的小镇呀。。。
古老的商店,小小的街道,寥寥无几的人在街上游荡着。
和友人逛逛后,结果就决定了回去我们露宿的旅店。
然而,我真的是太幸运了。就在快要抵达旅店时,天上降下了一滴黄金,就那么准掉在我的头上。好样的!死小鸟!
I went to a small old town with some of my friends. It's really a old town with some history behind it. Old shop houses, small path, and only few peoples walk on the street. After paid a short visit to the small town, we decided to go back to our Motel. When we almost reached our motel, suddenly a drop of shit (yeah...is a drop of shit.....)
dropped on my head. How lucky I was!

怒气冲冲的我和友人便匆匆回去我们的旅店里。到了旅店,我们各自回去我们自己的房间。以下是我们房间的分布图。我先解释下,那中间那间并不是房间,而是我那对夫妻同学的房间以及我的房间之间的走廊。旅店就只有摆下两张单人床,然后出租给旅客。
With the anger mood, friends and I rushed back to the motel. We directly go back to our own room after reach the motel. Below is the map of our rooms. I explain a little bit about this map. The room in the middle, actually it is not a room. It is just a corridor in between of my room & the classmate couple's room. The motel just put two single beds at the corridor there and rent it out.
奇怪的是,当我和妹(不晓得为什么我妹突然跑出来)一踏入房间,我们就感觉到阴风阵阵也不知道为什么,就是有股毛毛的感觉姐妹俩都觉得有点怕怕的,所以就硬拉我的同学(就是那个住在走廊的那个同学)来陪伴。同学并不是很愿意,即使我们恐吓他说,半夜时在走廊会突然有脚步声,可是并没有人走上来。最后,同学妥协了。可是,当他一进入我们的房间,就立刻把我们的双人床抢过来,并且还把我妹一脚踢下床,好过份哦。。。他给我们的原因是,那张单人床感觉很毛毛的,因为面向着那一大片窗,而且窗外就是一大片树林,以及古老的店屋。没办法,我们俩只得把那张床移到双人床旁边去,而且把窗帘拉上。
Sis & I had a weird feeling on the room at the moment we step into our room (I have no idea why suddenly my sis Pop out)
. The room is clean and big but both of us had the scary feeling on it. That's why in the end we offered my classmate (The one sleep at the corridor) to sleep in our room as we had an extra single bed in our room. My classmate do not want to take our offer at first even though we scared him by telling him that he will hear the footstep in the middle of night without seeing anyone dropped by. However, my classmate took my offer in the end. When he entered our room, he quickly grabbed the Queen size bed and kicked my sister away from the Queen size bed. He told us the reason for not using the single bed as well. He said he don't dare to sleep on the single bed as the single bed was facing to the big window (Outside window are the forest & the old shop houses). So, sis and I had no choice. We moved the single bed to the left side of the queen bed and we also put down the curtain.

当我们搞定床之后,姐妹俩就飞奔到房里的厕所,打算梳洗后准备睡觉。哪知,我们被眼前的冲凉房吓到!拜托,这是哪门子的
冲凉房,我说是5星级的冲凉房也不过份。我给你们看看冲凉房的平面图,你们就不会觉得我夸大其词了
After we settled our bed, sis & I quickly went to toilet and plan to sleep after we took our bath and brush our teeth. Well, we were actually SHOCKED when we saw the bathroom. My Gosh!! What kind of bathroom is it?!? IF i said, this is a 5 star public bathroom, I guess everybody will agree with me. Let you see the plan of the bathroom, then you will believe what I am talking about.











好奇怪的
冲凉房。我觉得应该是旅店装修后,把这间公共厕所改造成这间房间独自的冲凉房吧。。。。不管那么多,还是快快梳洗好去睡觉。可是,我突然发现,在镜子里的我竟然自己行动!跑向那些厕所那里去。我拼命叫镜子里的我回来,甚至随手拿起冰块丢向厕所的方向,可是,它就是不要回来。妹和我都很害怕。等不及穿上衣服,我们俩就赤裸裸奔向我那对夫妻同学的房间。
What's a weird Bathroom. I guess it should be the public toilet before the renovation. Anyway, I didn't want to care so much about the toilet. What I wanted to do is quickly finished my bath and go to sleep. But...but..suddenly I found out my reflection in the mirror walked away by itself! It ran towards to the toilets. I keep on screaming & yelling on my reflection to come back. I even grabbed the ice cube and throw towards to my reflection, but my reflection just don't want to come back! Both of us felt very scared! Without thinking, sis & I rushed out from the bathroom naked and ran to the couple's room.

抵达夫妻同学的房间时,突然之间一段在这栋建筑物里,曾经被恶灵侵入过的片断出现在我的脑袋里头。房客受到恶灵攻击的尖叫声以及驱魔师在这里驱魔的景象不断的涌入到我的脑袋瓜里。
When we reached the couple's room, suddenly the story of this motel been attacked by the evil spirit strike in my mind. I can hear the screaming of the people and the scene of "bomoh" chasing away the evil spirit clearly showed in my mind!

**************************************************************************
就这样,我被吓醒了。对于这一场梦,我的记忆非常的尤新。。。完全没有忘记梦里的情景即使已经过了24小时。
I was awaken suddenly from my dream yesterday night. It was so scary for me..especially the reflection and the scene of the evil spirit attacking people....Till now, the memory on this dream still very fresh. I totally remembered the whole story of this dream even already more than 24 hrs!

2 oinks oinks:

餅餅 said...

這是夢啊?
老月,最近是否壓力過大?怎麼那麼多怪夢?
小心身體啊。

~ Moon Moon ~ said...

梦啊..小case咯。我一天晚上可以有好几个梦。即使15分钟的小觉我也是可以做上一个梦。哈哈。。可是会记得的不多。像这个啊。。难得那么清晰的梦。即使到了第二天,还是很清晰。连那个地图都还会记得呢!!或许是我一被吓醒有立刻记入下来的原因吧。